Preshova: Gostivari, “rast i veçantë” për shkak të ekzistimit të një ushtruesi detyre të kryetarit të komunës

Prešova thotë se Gostivari është “rast i veçantë” për shkak të ekzistimit të një ushtruesi detyre të kryetarit të komunës, i zgjedhur sipas Ligjit për Vetëqeverisje Lokale, mandati i të The post Preshova: Gostivari, “rast i veçantë” për shkak të ekzistimit të një ushtruesi detyre të kryetarit të komunës appeared first on Flaka, në çdo lajm... .

Nëntor 12, 2025 - 18:30
 0
Preshova: Gostivari, “rast i veçantë” për shkak të ekzistimit të një ushtruesi detyre të kryetarit të komunës

Prešova thotë se Gostivari është “rast i veçantë” për shkak të ekzistimit të një ushtruesi detyre të kryetarit të komunës, i zgjedhur sipas Ligjit për Vetëqeverisje Lokale, mandati i të cilit, sipas ndryshimeve të vitit 2024, duhet të zgjasë deri në zgjedhjen e kryetarit të ri të komunës në zgjedhjet e para të rregullta. Profesori vlerëson se zgjidhja e parashikuar në Ligjin Zgjedhor, sipas së cilës Qeveria duhet të emërojë një të autorizuar (përfaqësues), paraqet shkelje të parimit të subsidiaritetit, të kuptuar në kuptimin e gjerë të tij. Komuna e Gostivarit, sipas tij, është rast i veçantë lidhur me çështjen e emërimit të një përfaqësuesi nga Qeveria, pasi në zgjedhjet lokale në rrethin e parë nuk u plotësua kushti për dalje të mjaftueshme të votuesve, thotë Denis Preshova, profesor i asociuar në Fakultetin Juridik “Justiniani i Parë” në Shkup.

Preshova konsideron se situata juridike në Komunën e Gostivarit, pas përfundimit të raundit të parë të zgjedhjeve lokale, paraqet kolizion të drejtpërdrejtë midis Ligjit Zgjedhor (LZ) dhe Ligjit për Vetëqeverisje Lokale (LVL). Duke e sqaruar deklaratën e tij të dhënë në një emision televiziv, ai thekson se Gostivari është “rast i veçantë” për shkak të ekzistimit të një ushtruesi detyre të kryetarit të komunës të zgjedhur sipas LVL-së, mandati i të cilit, sipas ndryshimeve të vitit 2024, duhet të zgjasë deri në zgjedhjen e kryetarit të ri në zgjedhjet e para të rregullta.

“Është e rëndësishme të theksohet se një rregull i tillë nuk ekziston për kryetarët ‘e rregullt’ të komunave, sepse në LVL nuk ka dispozitë që parashikon që mandati i tyre të zgjasë deri në zgjedhjen e një kryetari të ri. Aty përcaktohet vetëm se mandati zgjat katër vjet dhe, për këtë arsye, nuk mund të supozohet se ai zgjatet automatikisht pas skadimit të tij, deri në zgjedhjen e një kryetari të ri”, – shpjegon Preshova në një postim në faqen e tij në Facebook.

Për ushtruesin e detyrës së kryetarit vlejnë rregulla të tjera Sipas tij, për ushtruesin e detyrës së kryetarit vlejnë rregulla të ndryshme dhe ai, në bazë të LVL-së, duhet të vazhdojë ta ushtrojë këtë detyrë deri në zgjedhjen e kryetarit të ri.

“Në këtë mënyrë, dispozita përkatëse e LVL-së bie në kolizion të drejtpërdrejtë me dispozitën përkatëse të Ligjit Zgjedhor, sepse sipas LVL-së kemi një ushtrues detyre që duhet ta ushtrojë funksionin deri në zgjedhjen e një kryetari të ri, ndërsa sipas Ligjit Zgjedhor, nëse pas raundit të dytë nuk zgjidhet kryetar, atëherë Qeveria emëron një përfaqësues (përkthyer si ‘povjerenik’)”, – shpjegon ai. Sipas Prešovës, një nga problemet kryesore është fakti që, sipas Ligjit Zgjedhor, zgjedhjet nuk janë përfunduar ende – pra, ende vazhdojnë zgjedhjet e para të rregullta në kuptimin e LVL-së.

Profesori sqaron se sipas Ligjit Zgjedhor, kur në raundin e parë nuk përmbushet kushti për dalje të mjaftueshme të votuesve, “i gjithë procesi zgjedhor përsëritet”. Bazuar në këto dispozita, Prešova konstaton se përsëriten zgjedhjet e para të rregullta dhe ato ende nuk janë përfunduar në kuptimin e mandatit të ushtruesit të detyrës së kryetarit të komunës.

Konfuzioni është rezultat i ndërhyrjeve ad hoc në ligje Një tjetër problem që, sipas tij, shton paqartësinë është fakti se ushtruesi i detyrës së kryetarit të komunës është zgjedhur nga një këshill komunal i cili tashmë e ka përfunduar mandatin e vet dhe pas zgjedhjeve është konstituuar një këshill i ri. Ai i referohet nenit 54, paragrafi 6 i LVL-së, ku thuhet se “anëtarit të këshillit i pezullohet funksioni për kohën sa ushtron detyrën e kryetarit të komunës”.

Sipas Preshovës , kjo tregon se, duke qenë se ushtruesi i detyrës duhet të jetë nga radhët e këshilltarëve, dhe mandati i tij si këshilltar është ndërprerë, kemi një situatë ku ai nuk është më anëtar i Këshillit dhe mandati i tij tashmë ka përfunduar – pra, nuk ka çfarë t’i “pezullohet”. Ky konfuzion, thotë Prešova, është rezultat i ndërhyrjeve ad hoc në ligje.

Profesori vlerëson se zgjidhja e parashikuar në Ligjin Zgjedhor, sipas së cilës Qeveria duhet të emërojë një përfaqësues, përbën shkelje të parimit të subsidiaritetit, të kuptuar në kuptimin e tij të gjerë. “Në këtë mënyrë bëhet një lloj ndërhyrjeje në vetëqeverisjen lokale, e cila është e garantuar me Kushtetutë si e drejtë e qytetarëve, duke i dhënë Qeverisë të drejtën të emërojë një përfaqësues në një komunë që tashmë ka një Këshill të ri të zgjedhur dhe një ushtrues detyre aktual të kryetarit”, – shkruan Preshova . Ai kujton se, sipas kësaj logjike, në zgjedhjet e mëparshme lokale, Qeveria i kishte emëruar kryetarët ekzistues si përfaqësues të përkohshëm.

“Nga ana tjetër, Ligji Zgjedhor me këtë dispozitë ndërhyn në një fushë që nuk është drejtpërdrejt subjekt i këtij ligji, por e LVL-së, që është rregullimi i ‘organizimit dhe punës së organeve komunale’”, – shton Prešova. Sipas tij, LVL është ligj special që rregullon punën e organeve lokale dhe duhet të ketë përparësi në zbatim ndaj Ligjit Zgjedhor. Përparësi duhet t’u jepet zgjidhjeve lokale Profesori shton se të gjitha tre zgjidhjet e mundshme – emërimi i përfaqësuesit nga Qeveria, vazhdimi i mandatit të ushtruesit aktual të detyrës ose zgjedhja e një ushtruesi të ri nga Këshilli i sapozgjedhur – janë problematike.

Megjithatë, ai thekson se përparësi duhet t’u jepet zgjidhjeve lokale dhe, në rast se Qeveria emëron një përfaqësues, ai/ajo duhet të jetë nga vetë komuna, mundësisht ushtruesi aktual i detyrës ose një anëtar i Këshillit të ri. Prešova paralajmëron gjithashtu se nuk ka rregulla të qarta se si do të shpallen zgjedhjet e reja nëse, edhe pas përsëritjes së zgjedhjeve, ndodh që as në raundin e dytë të mos zgjidhet kryetar komune – megjithëse kjo gjë është shumë pak e mundshme – duke pasur parasysh se vlejnë të njëjtat rregulla dhe kushte, përveç kushtit të daljes së votuesve.

“Zgjedhjet aktuale të përsëritura do të shpallen për shkak se në raundin e parë nuk u përmbush kushti për dalje të mjaftueshme të votuesve sipas nenit 132-a, ndërsa kjo dispozitë nuk mund të zbatohet më në zgjedhjet e përsëritura, pasi tani nuk ekziston më një kusht i tillë”, – shton Prešova. Në nenin 54 të Ligjit për Vetëqeverisje Lokale, para dy ditësh u mbështet edhe ushtruesi i detyrës së kryetarit të Komunës së Gostivarit, Valbon Limani, i cili vlerëson se paralajmërimet për shkarkimin e tij përmes emërimit të një përfaqësuesi qeveritar janë të paligjshme”, shprehet Preshova.

Ai theksoi se Gjykata Kushtetuese duhet ta zgjidhë çështjen se kush do ta udhëheqë Komunën e Gostivarit deri në përsëritjen e zgjedhjeve, të cilat dështuan për shkak të pjesëmarrjes së ulët të votuesve. Përndryshe, në raundin e parë të zgjedhjeve lokale, përveç në Gostivar, për shkak të daljes së ulët, zgjedhjet për kryetar komune dështuan edhe në tre komuna të tjera – Mavrovë dhe Rostushë, Vrapçisht dhe Qendër Zhupë.

Qeveria pret që gjatë kësaj jave Komisioni Shtetëror i Zgjedhjeve (KSHZ) ta përmbyllë zyrtarisht procesin dhe ta njoftojë se zgjedhjet kanë përfunduar. Pas kësaj, Qeveria ka afat 15-ditor për të vepruar mbi bazë të këtij njoftimi, ndërsa KSHZ-ja duhet ta informojë Kuvendin që brenda 60 ditëve të shpallë zgjedhje të reja në komunat ku ato dështuan. Në zgjedhjet e përsëritura për kryetar komune nuk do të ketë më kusht për dalje minimale të votuesve.

The post Preshova: Gostivari, “rast i veçantë” për shkak të ekzistimit të një ushtruesi detyre të kryetarit të komunës appeared first on Flaka, në çdo lajm... .