Konsumi i alkoolit edhe në sasi të vogla rrit rrezikun për kancer sipas studimit të fundit shkencor

Nuk ka nivel të sigurt të konsumit të alkoolit, thonë ekspertët Një studim i fundit shkencor ka hedhur dritë mbi rrezikun e konsumit të alkoolit, duke treguar se edhe një pije alkoolike në ditë mund të rrisë probabilitetin e zhvillimit të d...

qershor 9, 2026 - 19:31
Konsumi i alkoolit edhe në sasi të vogla rrit rrezikun për kancer sipas studimit të fundit shkencor

Nuk ka nivel të sigurt të konsumit të alkoolit, thonë ekspertët

Një studim i fundit shkencor ka hedhur dritë mbi rrezikun e konsumit të alkoolit, duke treguar se edhe një pije alkoolike në ditë mund të rrisë probabilitetin e zhvillimit të dhjetë llojeve të ndryshme të kancerit. Kjo zbulim thekson se nuk ekziston një nivel të plotësisht të sigurt të konsumit të alkoolit, duke kundërshtuar mendimin e përhapur se sasitë e vogla janë të pafajshme.

Cfarë thotë studimi për lidhjen midis alkoolit dhe kancerit?

Sipas analizës së realizuar nga një ekip ndërkombëtar i ekspertëve, konsumi i alkoolit, edhe në sasi minimale, është i lidhur me rritjen e rrezikut për kancer të gojës, fytit, gjirit, mëlçisë, zorrëve, stomakut, pankreasit, vezores, prostatës dhe lëkurës. Ky studim, i cili u botua në një nga revistat më të njohura shkencore, thekson se alkooli përmban komponime të dëmshme që mund të dëmtojnë ADN-në e qelizave, duke çuar në mutacione që mund të shkaktojnë kancer.

Pse edhe sasitë e vogla janë të rrezikshme?

Ekspertët shpjegojnë se alkooli metabolizohet në trup duke prodhuar acetaldehid, një substancë kimike shumë e dëmshme që mund të dëmtojë ADN-në dhe të pengojë riparimin e saj. Për më tepër, alkooli mund të ndikojë negativisht në nivelin e hormoneve dhe të sistemit imunitar, duke rritur kështu vulnerabilitetin ndaj kancerit. Megjithëse rreziku është më i lartë tek personat që konsumojnë alkool në mënyrë të rëndë, edhe konsumatorët e rastësishëm nuk janë të mbrojtur plotësisht nga kërcënimi.

Si ndikon alkooli në lloje të ndryshme kanceri?

Një përmbledhje e të dhënave nga studimi tregon se:

  • Kanceri i gojës dhe fytit: Alkooli iriton membranat e mukozës në gojë dhe fyt, duke rritur rrezikun e zhvillimit të kancerit në këto zona.

  • Kanceri i gjirit: Konsumi i alkoolit rrit nivelin e estrogenit, një hormon që mund të stimulojë rritjen e qelizave kanceroze në gjirit.

  • Kanceri i mëlçisë: Alkooli dëmton qelizat e mëlçisë dhe mund të çojë në cirrozë, një gjendje paraprake e kancerit të mëlçisë.

  • Kanceri i zorrëve: Konsumi i alkoolit ndikon negativisht në mikrobiomën e zorrëve, duke rritur rrezikun e kancerit kolorektal.

Çfarë rekomandojnë ekspertët për të zvogëluar rrezikun?

Autorët e studimit theksojnë se rruga më e mirë për të parandaluar rreziqet e lidhura me alkoolin është zvogëlimi ose ndalimi i konsumit të tij. Ata gjithashtu rekomandojnë:

  • Ndalimin e konsumit të alkoolit gjatë shtatzënisë dhe në rini.

  • Kufizimin e konsumit në sasi minimale, duke u bazuar në udhëzimet e Organizatës Botërore të Shëndetësisë (OBSH), të cilat sugjerojnë jo më shumë se një pije alkoolike në ditë për gratë dhe jo më shumë se dy për burrat.

  • Ngritjen e vetëdijesisë në mesin e publikut për rreziqet e konsumit të alkoolit, veçanërisht në mesin e të rinjve dhe grave shtatzëna.

Përfundimi: Alkooli, një rrezik i heshtur por real

Ky studim e vë theksin se alkooli nuk është vetëm një faktor rreziku për kancerin, por edhe për shumë sëmundje të tjera kronike, duke përfshirë sëmundjet e kardiovaskulare dhe probleme të ndryshme të mëlçisë. Ndërsa shumë shoqëri kanë një marrëdhënie të ndërlikuar me alkoolin, të dhënat shkencore janë të qarta: çdo sasi e alkoolit ka potencial të dëmtojë shëndetin.

Prandaj, ekspertët inkurajojnë njerëzit të bëjnë zgjedhje të informuara për konsumin e tyre dhe të kërkojnë mbështetje nëse kanë vështirësi të ndalojnë ose zvogëlojnë konsumin e alkoolit. Vetëm duke qenë të vetëdijshëm për rreziqet, mund të marrim masa aktive për të mbrojtur shëndetin tonë dhe atë të të afërmve tanë.


Burimi i lajmit: kosovarja-ks.com
Shënim: Ky material është përpunuar për qëllime informimi nga Portali lajme.mk.