Tetë persona të dyshuar për keqpërdorime gjatë prokurimit publik në Drejtorinë për Zona Zhvillimore Shkup

Prokuroria Themelore Publike Shkup, pas raportimit të Drejtorisë së Policisë Financiare, ka ngritur lëndë dhe ka iniciuar procedurë kundër 8 personave për shkak të dyshimit të bazuar se kanë kryer vepër penale si bashkëkryerës – Keqpërdorimi i pozitës dhe autoritetit zyrtar nga neni 353 paragrafi 4 në lidhje me paragrafin 1 të Kodit Penal. Në […]

dhjetor 30, 2024 - 16:00
 0  5
Tetë persona të dyshuar për keqpërdorime gjatë prokurimit publik në Drejtorinë për Zona Zhvillimore Shkup

Prokuroria Themelore Publike Shkup, pas raportimit të Drejtorisë së Policisë Financiare, ka ngritur lëndë dhe ka iniciuar procedurë kundër 8 personave për shkak të dyshimit të bazuar se kanë kryer vepër penale si bashkëkryerës – Keqpërdorimi i pozitës dhe autoritetit zyrtar nga neni 353 paragrafi 4 në lidhje me paragrafin 1 të Kodit Penal. Në vazhdën e procedurës parahetimore, të cilën Drejtoria e Policisë Financiare e ka udhëhequr në koordinim dhe nën udhëheqjen e prokurorit publik kompetent, janë siguruar provat se në periudhën kohore 26.01-07.12.2022, i dyshuari i parë në cilësinë e zyrtarit, drejtor i Drejtorisë për Zonat Zhvillimore Teknologjike Industriale në Shkup, së bashku me tre zyrtarë përgjegjës për zbatimin e kontrollit administrativ në Byronë e prokurimeve publike dhe katër persona të tjerë nga Komisioni Shtetëror për Ankesa për Prokurim Publik, duke mos përmbushur pozitën zyrtare, i kanë mundësuar personit juridik të përfitojë përfitim pasuror të kundërligjshëm në vlerë të konsiderueshme prej 622.981.190 denarë, transmeton Portalb.mk.

“I dyshuari i parë me vendim të miratuar paraprakisht ka shpallur thirrje për prokurim publik për ndërtimin e infrastrukturës bazë të brendshme për DZZhTI Shtip dhe DZZhTI Strumicë. Shpalljes së publikuar në afatin e paraparë ligjor i janë përgjigjur dy operatorëve ekonomikë të interesuar të cilët kanë dorëzuar ofertat me kriteret e përcaktuara. Një nga kompanitë ofroi çmim më të lartë, por një kohë drastike më të shkurtër për kryerjen e punëve në ditë kalendarike, në bazë të të cilit u zgjodh si kontraktor. Tre personat nga Byroja e Prokurimit Publik – Komisioni për Kontroll Administrativ nuk kanë kontrolluar plotësimin e kushteve të dokumentacionit të tenderit për sa i përket aftësisë teknike dhe profesionale për kryerjen e punëve të parapara, si dhe në lidhje me afatin për kryerja e punimeve si kriter për cilësinë. Ata nuk i kanë parë parregullsitë dhe në Drejtorinë për Zona Zhvillimore Teknologjike Industriale Shkup kanë dorëzuar procesverbal nga kontrolli administrativ me mendimin se autoriteti kontraktues mund të vazhdojë me procedurën e prokurimit publik”, njoftojnë nga Prokuroria.

Pjesëmarrësi i dytë në procedurë ka parashtruar ankesë në Komisionin Shtetëror për Ankesa të Prokurimit Publik, por aty kryetari dhe tre anëtarët nuk kanë marrë parasysh raportin e ofruar të ekspertit dhe mendimin e ekspertit nga lëmia e ndërtimit, i cili ka qenë bazë për pretendimet e ankesës, dhe kështu marrë vendim me të cilin ankesa e operatorit tjetër ekonomik e ka refuzuar për shkak të mos pasjes së bazës. Në këtë mënyrë Drejtoria ka lidhur kontratë me kompaninë e përzgjedhur për ndërtimin e infrastrukturës bazë të brendshme për DZZhTI Shtip dhe DZZhTI Strumicë me një periudhë pune prej 120 ditësh kalendarike nga momenti i vënies në punë.

Dy muaj pas fillimit të punimeve, drejtori i dyshuar ka nënshkruar aneks marrëveshje me të cilën është rritur vlera e kontratës bazë për 84.688.628 denarë ose 19,77% e kontratës bazë dhe po ashtu është zgjatur afati fillestar për kryerjen e punëve. Pas tre muajsh ka nënshkruar aneks-marrëveshjen e dytë me të cilën e ka rritur vlerën e kontratës bazë për 34.921.240 denarë shtesë dhe edhe një herë e ka vazhduar afatin për kryerjen e punëve.

Kur kompania nuk ka respektuar afatin e dhënë prej 120 ditësh kalendarike për ekzekutimin, që ishte kushti më i rëndësishëm për arritjen e marrëveshjes, drejtori i dyshuar nuk ka ndërmarrë veprime zyrtare në drejtim të zgjidhjes së Marrëveshjes së Prokurimit Publik, duke aktivizuar garancitë bankare të dhëna dhe vjelja e një gjobe kontraktuale nëpërmjet gjobave për kryerjen e vonuar.

“Duke mos kryer detyrën zyrtare, të dyshuarit kanë kontribuar që subjekti juridik të marrë prokurimin publik në bazë të një periudhe jorealiste të ulët të performancës të cilën kompania nuk e ka realizuar dhe me çmim dukshëm më të lartë se konkurrenti i saj, kështu që ata për personin juridik kanë marrë një përfitim pasuror i paligjshëm.2Duke marrë parasysh njoftimet nga institucionet financiare për gjendjen aktuale financiare, sipas të cilave personi juridik i përfaqësuar nga menaxheri i tij është përfituesi përfundimtar i dobisë pasurore të kundërligjshme të fituar me veprën e kryer, prokurori publik kompetent ka dorëzuar në Gjykatën Themelore Penale Shkup kërkesë për konfiskimin e përkohshëm të pasurisë dhe sendeve me qëllim sigurimin e tyre për qëllime të konfiskimit të ardhshëm. Me këtë masë, Prokuroria Themelore Publike në Shkup propozon ngrirjen e hipotekës së patundshmërive në Karposh dhe Kisella Vodë, ndalim të disponimit të mjeteve nga katër llogaritë transaksionale (tre të personit fizik dhe një të personit juridik), si dhe ndalimin e disponimit me listën e pasurisë së luajtshme në pronë të personit juridik (dy vetura pasagjerësh, tetë automjete mallrash, makineri dhe pajisje ndërtimi)”, shtojnë nga Prokuroria.

Përveç kësaj, me propozim të prokurorit publik, të dyshuarit, i cili në momentin e kryerjes së veprës penale ishte drejtor i Drejtorisë për Zonat Zhvillimore Teknologjike Industriale Shkup, ia kishte konfiskuar pasaportën.

Kujtojmë se para dy ditësh u raportua se Despotovski është arrestuar, por të njëjtën e mohoi ai duke thënë se është e pasaktë, për siç tashmë dihet, mashtrim në ZZhIT Shtip dhe Strumicë.