Prioritetet e BE-së gjatë 2025, në drejtim të zgjerimit nuk priten lëvizje të mëdha
Për vitin 2025 Bashkimi Evropian do të fokusohet në disa prioritete që kanë si qëllim përballimin e sfidave globale dhe sigurimin e një të ardhmeje të qëndrueshme dhe të begatë për shtetet anëtare dhe rajonet që janë të lidhura me BE-në. Këto prioritete përfshijnë veprime të rëndësishme në fushat e ndryshimeve klimatike, sigurisë, energjisë, migracionit, […]
Për vitin 2025 Bashkimi Evropian do të fokusohet në disa prioritete që kanë si qëllim përballimin e sfidave globale dhe sigurimin e një të ardhmeje të qëndrueshme dhe të begatë për shtetet anëtare dhe rajonet që janë të lidhura me BE-në. Këto prioritete përfshijnë veprime të rëndësishme në fushat e ndryshimeve klimatike, sigurisë, energjisë, migracionit, zgjerimit, digjitalizimit dhe diplomacisë. Ajo që dihet me siguri, zgjerimi nuk është çështje qo do të ecë me hapa të shpejtë as edhe këtë vit. BE-ja pret nga Maqedonia e Veriut, ndërsa kjo e fundit nga BE-ja dhe në këtë mënyrë rruga eurointegruese e vendit këtë vit duket se nuk na çon hiç më tej se se diskutimi i deritanishëm se kur dhe a duhen bërë ndryshimet kushtetuese. Ajo që gjithashtu është pothuajse e sigurt është se pranimi i Gjeorgjisë në BE do të mbetet i ngrirë edhe këtë vit, transmeton Portalb.mk.
https://youtube.com/shorts/M5UvkUEU0zs?feature=share
Një nga prioritetet më të rëndësishme për BE-në në vitin 2025 është lufta kundër ndryshimeve klimatike. BE është e angazhuar të arrijë neutralitetin e karbonit deri në vitin 2050, dhe për këtë arsye, përpjekjet për të ulur emetimet e gazrave serrë do të intensifikohen edhe më tej. Në këtë kuadër, për vitin 2025, BE do të përqendrohet në investime të konsiderueshme në energji të rinovueshme, si ajo diellore dhe e erës, dhe në zhvillimin e teknologjive të reja, si energjia e hidrogjenit, që mund të kontribuojnë në uljen e varësisë nga burimet fosile. Përveç kësaj, do të merren masa për të rritur efikasitetin energjetik, duke siguruar që ndërtesat dhe infrastruktura energjetike të jenë më të qëndrueshme dhe të përballueshme. Ky kalim në një ekonomi më të gjelbër është i lidhur ngushtë me strategjinë e BE-së për të ndihmuar shtetet anëtare të përmbushin angazhimet e tyre për një të ardhme më të pastër dhe më të qëndrueshme.
Në një botë që po përballet me kërcënime të shumta, siguria mbetet një tjetër prioritet i rëndësishëm për BE-në. Pas krizës së Ukrainës dhe pasojave të saj në politikën ndërkombëtare, BE ka intensifikuar angazhimin e saj në politikën e jashtme dhe mbrojtjen e përbashkët. Kjo do të thotë jo vetëm mbështetje për Ukrainën dhe forcimin e qëndrueshmërisë në kufijtë e saj, por edhe ndihmën e shteteve të tjera që mund të jenë në rrezik për shkak të konflikteve të mundshme, si dhe përpjekjet për të luftuar kërcënimet globale si terrorizmi dhe sulmet kibernetike. BE do të përpiqet të ndërtojë një politikë të sigurisë dhe mbrojtjes më të fortë dhe më të bashkërenduar midis shteteve anëtare, duke përfshirë mbështetje për forcimin e kapaciteteve të mbrojtjes dhe rritjen e bashkëpunimit ushtarak.
Zgjerimi i BE-së, kryesisht i ngadaltë. Në aspektin e zgjerimit të BE-së, Ballkani Perëndimor thuhet se do të mbetet një fokus i rëndësishëm. Pas shumë vitesh vonesa, Bashkimi Evropian do të intensifikojë mbështetjen e saj për vendet e Ballkanit Perëndimor, si Shqipëria, Kosova, Maqedonia e Veriut dhe Serbia, duke mbështetur procesin e tyre të integrimit dhe duke ofruar asistencë në reformat e brendshme, veçanërisht në fushat e sundimit të ligjit, luftës kundër korrupsionit dhe të drejtat e njeriut. Zgjerimi i BE-së do të jetë një proces i ngadalshëm, por i qëndrueshëm, që synon të sjellë këto shtete më afër standardeve të Bashkimit Evropian dhe të kontribuoni në stabilitetin e rajonit.
Kur bëhet fjalë për Maqedoninë e Veriut nuk pritet të ketë ndonjë vendim të rëndësishëm. Të paktën kështu do të jetë derisa vendi nuk pranon të bëjë ndryshimet kushtuese të përsëritura disa herë nga BE-ja.
Ajo që është pothuajse e sigurt është se pranimi i Gjeorgjisë në BE do të mbetet i ngrirë. Nuk ka ende një qëndrim të përbashkët të BE-së se si të merret me Tbilisi, i cili është akuzuar për kthim prapa demokratik nën qeverinë qeverisëse të Ëndrrës Gjeorgjiane.
Një tjetër sfidë që BE do të adresojë në vitin 2025 është siguria e furnizimit me energji dhe diversifikimi i burimeve të saj. Pas ngjarjeve të vitit 2022 dhe pasojave të krizës së gazit nga Rusia, Bashkimi Evropian ka kuptuar rëndësinë e diversifikimit të burimeve të energjisë për të ruajtur stabilitetin dhe pavarësinë e tij energjetike. Kjo përfshin investime në burime alternative të energjisë si gaz natyror lëngshëm (LNG) dhe burime të rinovueshme, si dhe zhvillimin e infrastrukturës që mund të mundësojë një rrjet energjetik më të integruar dhe të sigurt në të gjithë BE-në. Në vitin 2025, BE do të angazhohet gjithashtu në forcimin e marrëdhënieve energjetike me vende të tjera prodhuese të energjisë, si SHBA, Katari dhe vendet e Afrikës, si dhe do të sigurojë që shtetet anëtare të kenë mundësi për të kaluar në një sistem të energjisë së pastër dhe të qëndrueshëm.
Në lidhje me politikat e migracionit dhe azilit, Bashkimi Evropian do të përpiqet të krijojë një sistem më të drejtë dhe të qëndrueshëm për menaxhimin e flukseve të migracionit. Pas krizave të ndryshme migratore të kaluara, BE e ka kuptuar se ka nevojë për një qasje të përbashkët dhe të koordinuar në menaxhimin e kërkesave për azil dhe shpërndarjen e migrantëve ndërmjet shteteve anëtare. Ky proces do të përfshijë ndihmën për vendet që po përballen me kriza të mëdha njerëzore dhe që kanë nevojë për mbështetje për menaxhimin e azilkërkuesve, si dhe përpjekjet për të përmirësuar sistemet e azilit dhe integrimin e migrantëve në shoqëri. BE gjithashtu do të përqendrohet në luftën kundër shkaktarëve të migracionit të detyruar, si luftërat, persekutimet dhe ndryshimet klimatike, duke punuar ngushtësisht me shtetet e treta për të zbutur këto sfida.
Në të njëjtën kohë, BE do të përpiqet të përshpejtojë digjitalizimin dhe zhvillimin e ekonomisë digjitale. Teknologjia dhe inovacioni janë thelbësore për të siguruar konkurrencë dhe për të mbajtur ritmin me zhvillimet globale. BE do të investojë në infrastrukturën digjitale dhe teknologjitë e avancuara për të mundësuar një shoqëri dhe ekonomi më efikase. Rritja e përdorimit të teknologjive digjitale do të përmirësojë shërbimet për qytetarët, si dhe do të mbështesë rritjen e sektorëve inovativë dhe zhvillimin e mundësive të reja ekonomike.
Agjenda strategjike e BE-së për 2024/29
Në agjendën e tyre strategjike 2024-2029, liderët e BE-së përcaktuan 3 fusha prioritare për të udhëhequr punën e institucioneve të BE-së gjatë këtyre 5 viteve. Nevoja për një plan të qartë strategjik është bërë gjithnjë e më urgjente. Në vitet e fundit, BE-ja është përballur me shumë kriza, nga lufta kundër ndryshimeve klimatike te pandemia COVID-19 dhe mbështetja e Ukrainës pas luftës së agresionit të Rusisë. Duke u fokusuar në fusha të reja prioritare, BE-ja do të ndihmojë ta bëjë Evropën më sovrane dhe më të pajisur për t’u përballur me sfidat e ardhshme, thuhet në njoftimin për prioritetet e BE-së.
3 prioritetet janë:
- Një Evropë e lirë dhe demokratike
- Mbajtja e vlerave evropiane brenda BE-së
- mbështetja në vlerat e BE-së në nivel global
2. Një Evropë e fortë dhe e sigurt
- Sigurimin e veprimit të jashtëm koherent dhe me ndikim
- Forcimin e sigurisë dhe mbrojtjes së BE-së dhe mbrojtjen e qytetarëve të BE-së
- Përgatitja për një union më të madh dhe më të fortë
- Ndjekja e një qasjeje gjithëpërfshirëse ndaj migracionit dhe menaxhimit të kufijve
3. Një Evropë e begatë dhe konkurruese
- Përforcimi i konkurrencës së BE-së
- Bërja e suksesit të tranzicionit të gjelbër dhe atij digjital
- Promovimi i një mjedisi miqësor ndaj inovacionit dhe biznesit
- Përparimi së bashku
Përpara fillimit të çdo mandati të ri legjislativ – periudhës 5-vjeçare në detyrë të Komisionerëve Evropianë dhe Parlamentit Evropian – krerët e shteteve/qeverive të të gjitha vendeve të BE-së takohen, në formën e Këshillit Evropian, për të përcaktuar prioritetet politike zyrtare. për BE-në.
Ky infografik vizualizon se si institucionet e BE-së dhe vendet e BE-së punojnë ngushtë për të përcaktuar dhe formësuar agjendën strategjike të prioriteteve evropiane.
Kujtojmë se gjatë vitit 2024, rruga eurointegruese e Maqedonisë së Veriut është karakterizuar nga dinamika të reja politike dhe diplomaci intensivisht të tensionuar, sidomos pas gjysmës së dytë të vitit. Qeveria e kaluar kishte ndjekur një qasje të fokusuar në plotësimin e kushteve të BE-së, përfshirë ndryshimet kushtetuese për njohjen e pakicës bullgare, një kërkesë që shkaktoi tensione të brendshme politike dhe shoqërore. Megjithatë, qeveria paraprake nuk i kishte numrat për t’i bërë ndryshimet kushtetuese, ndërsa zgjedhjet parlamentare ishin në prag. Më 8 maj, partia në pushtet LSDM, pësoi debakël, duke humbur në të dy palë zgjedhjet, presidenciale dhe parlamentare. Pas ardhjes në pushtet të Hristijan Mickoskit dhe qeverisë së re, u propozua një strategji ndryshe. Mickoski deklaroi synimin për të ndryshuar Kornizën Negociuese të BE-së për të kufizuar kërkesat bilaterale dhe për të shtyrë zbatimin e ndryshimeve kushtetuese deri pas anëtarësimit të plotë. Ky propozim sipas tij, synon të mbrojë sovranitetin kombëtar, por gjithashtu ka krijuar një situatë të pasigurt për marrëdhëniet me Brukselin. Nga ana tjetër, Shqipëria e cila ishte në të njejtën pozitë si RMV-ja, eci përpara duke hapur negociatat me BE-në.