RMV, thirrje e re për subvencionimin e linjave ajrore, do të zgjasë derisa të shterohen mjetet prej 3.3 milionë eurosh

Ministria e Transportit ka shpallur thirrjen e re publike, të dytën këtë vit, për futjen e linjave të reja të subvencionuara nga aeroportet e Shkupit dhe Ohrit nga 1 janari 2025 deri më 31 dhjetor 2027. Aplikacionet do të shqyrtohen dhe miratohen sipas sistemit “i pari i ardhur, i pari shërbehet” deri në shterimin e […]

dhjetor 23, 2024 - 14:00
 0  3
RMV, thirrje e re për subvencionimin e linjave ajrore, do të zgjasë derisa të shterohen mjetet prej 3.3 milionë eurosh
Aeroporti i Shkupit fotografuar nga aeroplani i Turkish Airlines. Foto: Fisnik Xhelili/Portalb.mk

Ministria e Transportit ka shpallur thirrjen e re publike, të dytën këtë vit, për futjen e linjave të reja të subvencionuara nga aeroportet e Shkupit dhe Ohrit nga 1 janari 2025 deri më 31 dhjetor 2027. Aplikacionet do të shqyrtohen dhe miratohen sipas sistemit “i pari i ardhur, i pari shërbehet” deri në shterimin e mjeteve prej 3.36 milionë eurove të ndara nga Qeveria për subvencione, transmeton Portalb.mk.

Tenderi është i hapur për të gjitha linjat ajrore që kanë transportuar mbi pesë milionë pasagjerë dhe kanë realizuar një fitim neto prej të paktën dhjetë milionë euro vitin e kaluar. Shteti do të sigurojë nëntë euro për çdo pasagjer që do të zbarkojë në Shkup, përkatësisht 12 euro për çdo mbërritje në aeroportin e Ohrit me linjat e subvencionuara.

“Me këtë thirrje të dytë, Ministria synon të zhvillojë më tej trafikun ajror, të forcojë konkurrencën dhe të ofrojë më shumë mundësi udhëtimi. Duke tërhequr më shumë linja ajrore dhe duke diversifikuar destinacionet, programi pritet të rrisë trafikun e pasagjerëve dhe të stimulojë rritjen ekonomike”, deklaroi Ministria e Transportit.

Mbështetja financiare do të ndahet në bazë të disa faktorëve: kohëzgjatja e operacioneve, frekuenca e fluturimeve javore, atraktiviteti i aeroporteve nga të cilët do të kryhen fluturimet në aeroportet e Maqedonisë dhe numri i vendeve të disponueshme për shitje.

Në thirrjen paraprake publike në tetor u ndanë 6.1 milionë euro për linjat ajrore në mbështetje të prezantimit të linjave të reja gjatë të njëjtës periudhë trevjeçare, gjatë së cilës u zgjodhën Wizzair, Turkish Airlines dhe Flydubai të zgjedhur. “Wizzair” tashmë ka lëshuar biletat për fluturimet nga Shkupi për në Barcelonë dhe Lion nga maji 2025 dhe për në Shtutgart nga tetori 2025. Rezervimet nga Ohri në Bazel nuk janë ende të disponueshme. “Turkish Airlines” tashmë nga pranvera e ardhshme tre herë në javë shet bileta për fluturimet ndërmjet Stambollit dhe Ohrit. “Flydubai” nxitoi të rikthejë linjën nga Dubai në Shkup, por fluturimet ende nuk janë futur në sistemin e rezervimeve.

“Wizzair” nga prilli i vitit të ardhshëm anulon linjën ajrore Shkup-Salzburg dhe nga kjo javë biletat për orarin veror të fluturimeve që fillon në prill nuk do të shiten për atë destinacion. Paraprakisht, gjegjësisht me fillimin e orarit të fluturimeve dimërore në tetor, “Wizzair” anuloi fluturimet nga Shkupi për në Këln, Kopenhagë dhe Stokholm-Skavsta, ndërsa pas Vitit të Ri nuk do të ketë fluturime as për në Bremen.

Praktikisht, rezulton se “Wizzair” do të hapë katër linja të reja të subvencionuara – tri nga Shkupi dhe një nga Ohri, ndërsa gjashtë anulohen.

Risia e Qeverisë së re, si me thirrjen paraprake, ashtu edhe me thirrjen e re, nuk është të subvencionojë linjat ajrore, siç ishte praktikë, por destinacionet që ato kompani do të mbajnë, për të reduktuar varësinë nga një kompani, siç është tani kompania hungareze me kosto të ulët Wizzair. Kjo kompani aktualisht mban ndërmjet 50 dhe 60 përqind të të gjithë trafikut ajror në dy aeroportet e Maqedonisë.

Numri i udhëtarëve në Aeroportin e Shkupit në muajt e fundit është në rënie të vazhdueshme krahasuar me vitin e kaluar pikërisht për shkak të varësisë nga “Wizzair”. Për shkak të problemeve me motorët “Pratt and Whitney” në një pjesë të flotës “a321” nga gjenerata e re e avionëve “Airbus”, rreth 40 avionë të kompanisë janë bllokuar për shkak të kontrolleve të fabrikës, ndaj “Wizzair” ka shkurtuar itinerarin jo vetëm nga Maqedonia, por edhe nga baza të tjera në Evropë. Përveç kësaj, në vend të gjashtë, siç ishte në verën e vitit 2023, këtë vit nga baza e Shkupit fluturojnë pesë avionë.

Me anulimin e fluturimeve të “Wizzair” parashikohet që edhe vitin e ardhshëm të ketë rënie të numrit të udhëtarëve në Aeroportin e Shkupit. Sipas të dhënave të faqes së specializuar “Exue Aviation”, në janar 2025 “Wizzair” shet bileta për 261.502 vende, që është një rënie prej 14,6 përqind. Meqenëse linja ajrore ka reduktuar kapacitetin e ulëseve nga Shkupi për 27,6% në krahasim me vitin e kaluar, aktualisht ka një pjesëmarrje në trafikun e përgjithshëm ajror prej 55,7%. Vendin e dytë e ka zënë kompania turke “Pegasus”, po ashtu me buxhet të ulët, me pjesëmarrje prej 12.8 përqind.

Edhe linja ajrore greke “Aegean” njoftoi se vitin e ardhshëm do të reduktojë numrin e fluturimeve në sezonin veror. Në vend të gjashtë herë në javë nga Shkupi në Athinë, do të ketë tre fluturime. Do të reduktohet edhe numri i pasagjerëve sepse do të fluturohet me një avion më të vogël. Muajin e kaluar, linja ajrore greke anuloi linjën Shkup-Sarajevë dhe nuk do ta kthejë atë në sistemin e rezervimeve as verën e ardhshme.

Me orarin e ri të fluturimeve dimërore, “Izijet” ka anuluar edhe linjën Jenava – Shkup, por ka bërë të ditur se po mendon të kthehet në tregun maqedonas me fluturim për në aeroportin Orly në Paris, edhe pse ato bileta nuk janë vendosur në sistemin e rezervimeve.

Aktualisht “Wizzair” me subvencione nga shteti maqedonas mban linjën për në Lubjanë që e ka marrë në pranverë të vitit 2023. Më pas është miratuar edhe për subvencione për fluturimet nga Shkupi në Luksemburg, Shtutgart dhe Salzburg, por për shkak të problemit global me motorët, nuk ishte në gjendje t’i mirëmbante ato.

Përveç “Wizair”, subvencione për mirëmbajtjen e linjës Shkup-Frankfurt merr edhe “Lufthansa” gjermane.