NË FOKUS KORRIDORI 10: Beogradi prioritet
Ekzekutivi i ri pritet të aplikojë për kredi për modernizimin e hekurudhës Shkup-Gjevgjeli dhe Shkup-Tabanoc. Nga Ministria e Financave thonë se synimi është që kompanive t’u mundësohet që të transportojnë mallra me The post NË FOKUS KORRIDORI 10: Beogradi prioritet appeared first on Flaka, në çdo lajm... .
Ekzekutivi i ri pritet të aplikojë për kredi për modernizimin e hekurudhës Shkup-Gjevgjeli dhe Shkup-Tabanoc. Nga Ministria e Financave thonë se synimi është që kompanive t’u mundësohet që të transportojnë mallra me hekurudhë nga porti i Selanikut me kosto më të ulëta
Ndërtimi i hekurudhës në drejtim të Bullgarisë është i shtrenjtë, ndërsa paratë për ndërtimin e këtij drejtimi duhej të ripërdoren për hekurudhën deri në Selanik që sjell më shumë benefite ekonomike dhe financiare. Me fjalë tjera, nga Ministria e Transportit dhe Financave thonë se nëse jepen para për infrastrukturën e hekurudhës, ato duhet të ndihmojnë edhe për rindërtimin e hekurudhës drejt Greqisë dhe Serbisë. Ekzekutivi i ri pritet të aplikojë për kredi për modernizimin e hekurudhës Shkup-Gjevgjeli dhe Shkup-Tabanoc. Nga Ministria e Financave thonë se synimi është që kompanive t’u mundësohet që aktualisht të transportojnë mallra me hekurudhë nga porti i Selanikut, i cili është më afër dhe që u krijon atyre kosto më të ulëta, përderisa me realizimin e projektit nga Korridori 10 më tej të reduktohen ato kosto.
Ministrja e Financave, Gordana Koçoska-Dimitrieska thotë se për momentin vendit i duhet realizimi i projekteve që kanë vlerë të shtuar, që do të ndikojnë në rritjen e Prodhimit të Vlerës së Shtuar dhe nga të cilat do të përfitojnë qytetarët duke lehtësuar edhe ambientin e biznesit në vend.
“Thelbi është që të merren të njëjtat kushte dhe fonde, si për Korridorin 8, vetëm për një projekt tjetër. Qëllimi përfundimtar është që të sigurohen fonde të njëjta për korridorin nga Korridori 10 si për korridorin nga Korridori 8. Nuk ka rëndësi se si shprehemi. Është e rëndësishme dhe thelbësore për qytetarët se çfarë do të marrin, pra të marrin një projekt, një projekt që do të ketë vlerë të shtuar, t’i kursejnë paratë, sepse projekti tjetër nga Korridori 8, përfundon në të ashtuquajturën rrugë qorre, thekson ajo. Duke shtuar se ekziston komunikim i përditshëm dhe koordinim me kryeministrin dhe ministrin e transportit , sidomos lidhur me realizimin e projekteve të mëdha infrastrukturore”, deklaron Koçoska-Dimirieska. Ministrja Dimitrieska-Koçoska thekson se kjo nuk do të thotë se kontestohet projekti për ndërtimin e linjës hekurudhore nga Korridori 8, por mendon se duhet të punohet në projekte që do të nënkuptojnë rritje të PBB-së, që do të sigurojnë likuiditet për servisimin e obligimeve dhe për një periudhë nga sot të mund të mendojmë për Korridorin 8 dhe ndërtimin e hekurudhës. “Tashmë është realizuar një takim me Bankën Evropiane të Investimeve ku u hodhën në tryezë të gjitha argumentet pse nuk duhej të ndërtohej hekurudha për Bullgarinë.Është një rrugë nga Durrësi në Shqipëri për në Burgas në Bullgari. Hipotetikisht do ta bëjmë, por çfarë përfitojmë ekonomikisht? Banka Evropiane e Investimeve më thotë se është një aspekt i NATO-s. Por i pyeta nëse NATO dhe BE do të na pëlqenin nëse falimentonim. Ne kemi problem me hekurudhën për në Selanik, e vila është shumë më e rëndësishme për ekonominë tonë”, shtoi Koçoska.
Mbi 600 milionë euro kushton hekurudha deri në kufirin me Bullgarinë, ku 350 milionë euro financime apo hua janë nga Banka Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim dhe Banka Evropiane e Investimeve. Gjithashtu, ka një grant prej 150 milionë eurosh nga Korniza e Investimeve për Ballkanin Perëndimor si dhe 60.7 milionë euro nga programi IPA 2.
Hekurudha për në Bullgari është pjesë e Hartës Primare të Korridoreve Evropiane të Transportit të Bashkimit Evropian, dhe është gjithashtu pjesë e të ashtuquajturit Korridor i Lëvizjes së NATO-s. Rivendosja e parave nga fondet IPA dhe Banka Evropiane është një mision shumë i vështirë dhe ato fonde, me qindra milionë euro, mund të humbasin nëse nuk përdoren për korridorin hekurudhor 8.
Hekurudha nga Kumanova drejt Bullgarisë prej 90 km mund të thuhet se është një projekt me dekada. Vazhdimisht po flitet për realizim, por fundi i projektit nuk duket gjëkundi. Paraprakisht nga dy dikasteret e transportit të Maqedonisë dhe Serbisë u pajtua se hekurudha e shpejtë ndërkombëtare duhet të jetë prioritet i të dyja palëve. Sipas paralajmërimeve, hekurudha e shpejtë Beograd-Nish do të jetë gati në vitin 2028. Hekurudha e shpejtë përgjatë korridorit 10 është investim strategjik dhe në një të ardhme të afërt duhet të ketë takim mes ministrave të transportit të dy vendeve, përkatësisht Aleksandar Nikoloski dhe Goran Vesiq. Njëherësh pritet që Serbia të aplikojë për mjete evropiane për ndërtimin e hekurudhës nga Nishi deri në kufirin me Maqedonisë, thotë ministri Goran Vesiq.
“Aktualisht jemi duke punuar në hekurudhën Beograd-Nish, e cila është 230 kilometra e gjatë dhe po punohet edhe në pjesën prej 23 kilometrash të hekurudhës Nish-Brestovac drejt Shkupit. Deri në fund të vitit do të përfundojmë projektin e financuar nga BE-ja për pjesën e hekurudhës sonë nga Brestovac deri në Preshevë. Në përputhje me marrëveshjen që nënshkruam me Qeverinë e Maqedonisë së Veriut, presim që ajo që ai propozoi të projektojë pjesën e saj nga Presheva deri në Shkup. Është një nga dy seksionet mbi të cilat Serbia dëshiron të punojë dhe të cilin e ka propozuar nga ky Plan i ri i Rritjes së Ballkanit Perëndimor. Pres që të takohem me ministri e juaj të ri, Nikollovski”, thekson Vesiq.
Paralajmërohet se kjo hekurudhë do të kishte një shpejtësi mesatare deri në 200 kilometra në orë, ndërsa këtë vit dëshirën për të lidhur Beogradin dhe Shkupin me Selanikun dhe Athinën e ka shprehur edhe kryeministri grek, Giorgos Mitsotakis, gjatë vizitës në Beograd. Pala greke thotë se po rindërton hekurudhën mes Selanikut dhe Athinës dhe pritet të projektojë, ndoshta me fondet e BE-së, 75 kilometrat e hekurudhës nga Selaniku deri në kufirin me Maqedoninë e Veriut. Një hekurudhë e shpejtë në Korridorin 10 është prioritet i qeverisë, thonë nga Ministria e Transportit të Maqedonisë. “Qëllimi strategjik i Qeverisë është realizimi i hekurudhës së shpejtë Shkup – Selanik dhe ky është fokusi kryesor i ministrit. Është një nga vizionet bazë të ministrit të ri dhe për këtë ministri po planifikon bisedime intensive me të gjithë faktorët relevant në periudhën e ardhshme, janë planifikuar takime me përfaqësues nga BE-ja dhe SHBA-të të cilët mund të ndihmojnë në zbatimin e këtij projekti strategjik”, thonë nga Ministria e Transportit.
Nga ky dikaster theksojnë se ndërmjet Maqedonisë dhe Serbisë është formuar një komision i përzier, dhe në periudhën e ardhshme vendi do të kompletojë dokumentacionin për projektimin, analizat e trafikut dhe do të zgjedhë variantin më optimal për korridorin e trasesë. Në fazën e parë është paraparë ndërtimi i hekurudhës nga Shkupi në Tabanoc dhe dega që do të çojë në Aeroportin Ndërkombëtar të Shkupit në një gjatësi prej rreth pesëdhjetë kilometrash. Aktivitetet që duhet të kryhen në periudhën e ardhshme në kuadër të realizimit të këtij projekti janë: Përgatitja e një detyre projekti për studimin, dokumentacioni i para projektit si pjesë e studimit të fizibilitetit, analizat dhe parashikimet e trafikut,analizat e ndikimeve mjedisore, vlerësimi i varianteve dhe projekti dhe përzgjedhja e variantit më optimal për korridorin e trasesë. (koha.mk)
The post NË FOKUS KORRIDORI 10: Beogradi prioritet appeared first on Flaka, në çdo lajm... .