Qeveria e RMV-së po ndërton një projekt kyç infrastrukturor që opozita nuk e votoi në 2021 si çështje me interes publik

Është e vërtetë që ndërtimi i segmentit të autostradës Tetovë-Gostivar, si pjesë e Korridorit 8, të cilin po e ndërton konsorciumi amerikano-turk “Bechtel dhe Enka”, është një projekt kyç infrastrukturor, është gjithashtu e vërtetë që nga nënshkrimi i kontratës në mars 2023 deri në zgjedhjet parlamentare në maj 2024 dhe edhe pas kësaj, pati një […]

maj 14, 2025 - 23:00
 0  3
Qeveria e RMV-së po ndërton një projekt kyç infrastrukturor që opozita nuk e votoi në 2021 si çështje me interes publik
Fillimi i punimeve të autostradës Tetovë-Gostivar. Foto: Qeveria e RMV-së

Është e vërtetë që ndërtimi i segmentit të autostradës Tetovë-Gostivar, si pjesë e Korridorit 8, të cilin po e ndërton konsorciumi amerikano-turk “Bechtel dhe Enka”, është një projekt kyç infrastrukturor, është gjithashtu e vërtetë që nga nënshkrimi i kontratës në mars 2023 deri në zgjedhjet parlamentare në maj 2024 dhe edhe pas kësaj, pati një ndalesë në ndërtim, por është gjithashtu e vërtetë që partia opozitare në pushtet ishte kritiku kryesor i këtij projekti dhe kur u miratua ligji për përcaktimin e interesit publik për projektin në vitin 2021, ata nuk votuan fare për të, shkruan Vërtetmatësi.

Kryeministri Hristijan Mickoski mbajti një fjalim me rastin e fillimit të ndërtimit të autostradës Tetovë-Gostivar, i cili në një pjesë fillestare të fjalimit mund të vlerësohet si i paqëndrueshëm:

Sot, nga këtu – nga zemra e Pollogut – u dërgojmë përgjigjen më të fortë të gjithë skeptikëve dhe të gjithë atyre që kanë folur me vite, por nuk kanë bërë asgjë: ne nuk bëjmë premtime boshe, ne ndërtojmë! Po fillojmë një nga projektet kryesore të infrastrukturës – ndërtimin e autostradës së re Tetovë-Gostivar, me gjatësi 18 kilometra.

[Burimi: Qeveria– Fjala e H. Mickoski-t; Data- 03.05.2025]

 

Arsyetim:

Kryeministri, Hristijan Mickoski, ka të drejtë kur thotë se kanë filluar ndërtimin e njërit prej projekteve kyçe të infrastrukturës, autostradës Tetovë – Gostivar si pjesë e Korridorit 8, për të cilën është nënshkruar një kontratë ndërtimi me konsorciumin Bechtel dhe Enka, por megjithatë kjo është një mospërputhje në dy aspekte.

E para është se gjatë mandatit të saj në opozitë, partia tani në pushtet VMRO-DPMNE vazhdimisht kritikoi nënshkrimin e Marrëveshjes me “Bechtel dhe Enka”, duke e përshkruar atë si kriminale, korruptive, antikushtetuese e çfarëdo tjetër. Ministri aktual i Transportit dhe zëvendëskryeministri Aleksandar Nikoloski ishte deputeti kryesor i opozitës dhe zyrtari i lartë i VMRO-DPMNE-së i cili vizitoi median dhe prezantoi pjesë të marrëveshjes, e cila ka qenë e mbyllur për publikun që nga dita e parë deri më sot me kërkesë të konsorciumit dhe ka statusin e sekretit shtetëror.

Edhe pse partia në pushtet tani premtoi se një nga opsionet ishte ta përfundonte atë dhe se do ta hapnin atë për publikun menjëherë pas ardhjes në pushtet, i njëjti Nikoloski, nga pozita e ministrit dhe zëvendëskryeministrit, deklaroi se ndërprerja nuk do të ndiqej, sepse do të kishte arbitrazh jashtë vendit dhe se kjo do t’i kushtonte vendit shpenzime të mëdha, gjë që, rastësisht, është e vërtetë.

Mendoj se do të ishte e pacivilizuar dhe armiqësore ndaj Buxhetit nëse do ta ndërprisja kontratën tani, ndërkohë që ato fonde janë tashmë te kontraktori dhe nuk mund të kthehen. Kontraktori mund të ngrejë padi dhe të kërkojë arbitrazh dhe ne mund të paguajmë kaq shumë dhe gjysmë miliardi euro fonde do të humbasin dhe nuk do të kemi as një kilometër autostradë. Duhet të luftojmë që të ndërtohen sa më shumë kilometra autostradë në Maqedoni dhe sa më shpejt të jetë e mundur”, tha Nikoloski. 

Pra, marrëveshja që ishte kriminale dhe që do të ishte ndërprerë ose rinegociuar, u shndërrua në një marrëveshje me të cilën qeveria aktuale po ndërton disa nga “projektet kyçe të infrastrukturës”.

Nënshkrimi i marrëveshjes për Korridorin 8 dhe 10d. Foto nga Qeveria e Maqedonise se Veriut
Nënshkrimi i marrëveshjes për Korridorin 8 dhe 10d. Foto nga Qeveria e Maqedonise se Veriut

Mospërputhja e dytë ndoshta flet edhe më me zë të lartë për qëndrimet e ndryshme të partive politike dhe zyrtarëve ndaj të njëjtës gjë kur janë në opozitë dhe kur janë në pushtet.

Sepse është sigurisht e vërtetë që ndërtimi i kësaj dhe pjesëve të tjera të Korridorit 8 dhe Korridorit 10, të lidhura me “Bechtel dhe Enka”, filloi të zbatohet pasi pati kontakte dhe diskutime me përfaqësuesit e kësaj kompanie që filluan vitin e kaluar gjatë Samitit të NATO-s në Uashington (deklarata e Mickoskit e dhënë në tetor 2024), por është gjithashtu e sigurt se as Mickoski dhe as VMRO-DPMNE nuk panë interes publik për këtë projekt që do të zbatohej nga konsorciumi i famshëm amerikano-turk tre vjet më parë.

Të paktën, këtë e tregon fakti që “Ligji për Përcaktimin e Interesit Publik dhe Emërimin e një Partneri Strategjik për Zbatimin e Projektit për Ndërtimin e Korridorit 8 të Infrastrukturës (seksioni: Tetovë – Gostivar – Bukojçan dhe Projekti i Autostradës Trebenishtë – Strugë – Qafthanë) dhe Korridori 10 D (seksioni i Autostradës Prilep – Manastir) në Republikën e Maqedonisë së Veriut”, i cili u votua në Parlament në verën e vitit 2021, u miratua me 55 vota pro, pa abstenime ose kundër, edhe pse deputetët e opozitës kryesore të atëhershme VMRO-DPMNE ishin të pranishëm në sallë. Sipas raportimeve të medias, deputetët e kësaj partie thjesht nuk votuan për këtë ligj.

Edhe pse nga perspektiva e sotme mund të thuhet se përgatitja e ligjit, paraqitja e tij në procedurën parlamentare përmes një procedure të shkurtuar dhe arsye të tjera ishin arsyet kryesore pse deputetët e opozitës nuk ishin aty, megjithëse mund të thuhet gjithashtu se vetë nënshkrimi i marrëveshjes në mars 2023 menjëherë hasi në një reagim nga publiku i gjerë për shkak të madhësisë së shumës dhe procedurës jotransparente të negociatave, fakti është se kur u miratua ligji për ndërtimin e këtyre “projekteve kyçe të infrastrukturës” në vitin 2021, deputetët e VMRO-DPMNE-së nuk votuan për to, dhe ligji titullohet “përcaktimi i interesit publik”.

Prandaj, pjesa e fjalimit të Kryeministrit Mickoski se ata, si qeveri, po fillojnë ndërtimin e “njërit prej projekteve kryesore të infrastrukturës” mund të shihet si jokonsistent.