“Wizzair” anuloi gjashtë linja nga Shkupi, do të prezantojë tre, subvencione nga qeveria merr vetëm për linjën e Lubjanës
Kompania ajrore “Wizzair” nga Aeroporti i Shkupit vitin e kaluar anuloi gjashtë linja ajrore, ndërsa këtë vit do të prezantojë tri të reja. Me fillimin e sezonit dimëror të fluturimeve janë anuluar fluturimet për në Këln, Kopenhagë dhe Stokholm-Skavsta, pas festave të fundvitit nuk do të ketë fluturime as për në Bremen, ndërsa që nga […]
Kompania ajrore “Wizzair” nga Aeroporti i Shkupit vitin e kaluar anuloi gjashtë linja ajrore, ndërsa këtë vit do të prezantojë tri të reja. Me fillimin e sezonit dimëror të fluturimeve janë anuluar fluturimet për në Këln, Kopenhagë dhe Stokholm-Skavsta, pas festave të fundvitit nuk do të ketë fluturime as për në Bremen, ndërsa që nga prilli është pezulluar edhe shitja e biletave për në Salzburg. Luksemburgu u anulua në mes të janarit të këtij viti pas vetëm dy muajsh fluturim, transmeton Portalb.mk.
Në vitin 2023, me njoftimin e Qeverisë për subvencionimin e kompanive ajrore, “Wizzair” ka marrë subvencione për fluturimet për në Lubjanë, Salzburg, Luksemburg dhe Shtutgart, por nga këto linja operon vetëm linja ajrore Shkup-Ljubljanë. Sivjet, në shpalljen e re të Qeverisë, kompania ajrore hungareze me buxhet të ulët mori subvencione për Lionin, Barcelonën dhe Shtutgartin, të cilat nuk funksionuan asnjëherë edhe pse ishte përzgjedhur në shpalljen e mëparshme. Sipas marrëveshjes së subvencionimit, “Wizzair” duhet të operojë me këto linja për tre vjet.
Në Ministrinë e Transportit dhe Lidhjeve thonë se aktualisht “Wizzair” merr subvencione nga Qeveria vetëm për fluturimin për në Lubjanë. Asnjë marrëveshje nuk është lidhur për linjat e tjera ajrore.
“Linja ajrore ‘Wizzair’ filloi të operojë me destinacionet Luksemburg dhe Salzburg, por Ministrisë së Transporteve i është dërguar një njoftim në të cilin kompania ajrore informon se për arsye teknike po anulon kontratat me avionët për destinacionet Luksemburg, Salzburg dhe Shtutgart, sepse nuk mund të përmbushë detyrimet e saj sipas marrëveshjes. “Wizzair” operon destinacionet Luksemburg dhe Salzburg sipas planeve të veta të biznesit dhe aftësive teknike pa kërkuar mbështetje financiare për to dhe Ministria ende nuk i ka paguar mjete financiare kompanisë për këto linja. Sipas Programit 2023-2025, linja e vetme aktive me të cilën operon dhe për të cilën merr mbështetje financiare është linja Shkup-Lubjanë”, thonë nga Ministria.
Ministria sqaron se sipas marrëveshjes me “Wizzair” të nënshkruar më 19 prill 2023, nëse përdoruesi ndalon funksionimin e destinacionit të ri në një moment të caktuar pas shfrytëzimit të mbështetjes financiare, ai merr përsipër të kthejë të gjitha mjetet e paguara për atë destinacion. “Wizzair” nuk duhet të paguajë gjoba për linjat e anuluara sepse siç thotë Ministria nuk merr subvencione për to.
“Menaxhimi i destinacioneve është vendim i kompanive ajrore në përputhje me politikat e tyre të biznesit dhe rentabilitetit ekonomik dhe Ministria e Transportit nuk ka asnjë ndikim mbi to në kushtet e tregut të lirë. Ministria e Transportit, me qëllim të nxitjes dhe përmirësimit të trafikut ajror, tashmë ka shpallur thirrje publike për mbështetje financiare për të gjitha kompanitë e interesuara dhe në bazë të kësaj thirrjeje janë siguruar gjashtë destinacione të reja, përkatësisht Barcelona, Lioni, Shtutgarti dhe Dubai nga Shkupi në Bazel dhe Stambolli nga Ohri. Ndërkohë kemi një thirrje të re publike me kritere dhe procedura të thjeshtuara për të gjitha linjat ajrore të interesuara që do të ofrojnë destinacione të reja me kushte të favorshme. Qëllimi i Qeverisë përmes Ministrisë së Transportit është rritja e konkurrencës së aeroporteve vendase në rajon si dhe stimulimi i rritjes dhe zhvillimit ekonomik të vendit. Nëpërmjet këtyre masave presim që të shtohet numri i pasagjerëve të transportuar nëpër aeroportet e brendshme dhe përveç kësaj të tërhiqen 200 mijë turistë të rinj në vend. Në bashkëpunim me Ministrinë e Transportit dhe TAV Maqedonisë është siguruar edhe linja Shkup-Amsterdam, e cila nga viti i ardhshëm do të operohet nga kompania ajrore Transavia”, thuhet në njoftimin e Ministrisë.
Numri i udhëtarëve në Aeroportin e Shkupit në muajt e fundit është në rënie të vazhdueshme krahasuar me vitin e kaluar pikërisht për shkak të varësisë nga “Wizzair”. Për shkak të problemeve me motorët “Pratt and Whitney” në një pjesë të flotës “a321” nga gjenerata e re e avionëve “Airbus”, rreth 40 avionë të kompanisë janë bllokuar për shkak të kontrolleve të fabrikës, ndaj “Wizzair” ka shkurtuar itinerarin jo vetëm nga Maqedonia, por edhe nga baza të tjera në Evropë. Përveç kësaj, në vend të gjashtë, siç ishte në verën e vitit 2023, këtë vit nga baza e Shkupit fluturojnë pesë avionë.
Me anulimin e fluturimeve të “Wizzair” parashikohet që edhe vitin e ardhshëm të ketë rënie të numrit të udhëtarëve në Aeroportin e Shkupit. Sipas të dhënave të faqes së specializuar “Exue Aviation”, në janar 2025 “Wizzair” shet bileta për 261.502 vende, që është një rënie prej 14,6 përqind. Meqenëse linja ajrore ka reduktuar kapacitetin e ulëseve nga Shkupi për 27,6% në krahasim me vitin e kaluar, aktualisht ka një pjesëmarrje në trafikun e përgjithshëm ajror prej 55,7%. Vendin e dytë e ka zënë kompania turke “Pegasus”, po ashtu me buxhet të ulët, me pjesëmarrje prej 12.8 përqind.
Edhe linja ajrore greke “Aegean” njoftoi se vitin e ardhshëm do të reduktojë numrin e fluturimeve në sezonin veror. Në vend të gjashtë herë në javë nga Shkupi në Athinë, do të ketë tre fluturime. Do të reduktohet edhe numri i pasagjerëve sepse do të fluturohet me një avion më të vogël. Muajin e kaluar, linja ajrore greke anuloi linjën Shkup-Sarajevë dhe nuk do ta kthejë atë në sistemin e rezervimeve as verën e ardhshme.
Me orarin e ri të fluturimeve dimërore, “Izijet” ka anuluar edhe linjën Jenava – Shkup, por ka bërë të ditur se po mendon të kthehet në tregun maqedonas me fluturim për në aeroportin Orly në Paris, edhe pse ato bileta nuk janë vendosur në sistemin e rezervimeve.