A janë në rregull “obstruksionet” në Kuvend vetëm kur VMRO-DPMNE është në opozitë?

Ndryshimet legjislative për rritjen lineare të pensioneve janë jashtëzakonisht të rëndësishme dhe kanë një ndikim të madh në të ardhmen si të pensionistëve ashtu edhe të pensionistëve të ardhshëm. Por përveç kësaj, kur flitet për pengesa në Kuvend, është edhe më e rëndësishme të “shihemi në pasqyrë” dhe më pas të bëhet një vlerësim i […]

shtator 14, 2024 - 15:01
 0  6
A janë në rregull “obstruksionet” në Kuvend vetëm kur VMRO-DPMNE është në opozitë?
Nikolla Micevskit. Foto: screenshot/VMRO-DPMNE

Ndryshimet legjislative për rritjen lineare të pensioneve janë jashtëzakonisht të rëndësishme dhe kanë një ndikim të madh në të ardhmen si të pensionistëve ashtu edhe të pensionistëve të ardhshëm. Por përveç kësaj, kur flitet për pengesa në Kuvend, është edhe më e rëndësishme të “shihemi në pasqyrë” dhe më pas të bëhet një vlerësim i qëndrueshmërisë politike. VMRO-DPMNE si opozitë dhe si qeveri është një parti krejtësisht tjetër kur është fjala për sjelljen në Kuvend dhe jo vetëm atje, shkruan Vërtetmatësi.

Shefi i grupit parlamentar të VMRO-DPMNE-së, Nikolla Micevski, në lidhje me procedurën për përcaktimin e rendit të ditës për seancën e Kuvendit, ku duhet të përfshihen ndryshimet ligjore që prekin pensionistët, nga foltorja e Kuvendit dha një deklaratë që mund të vlerësohet si jokonsistente :

Të jesh jashtë sallës kur të jetë në proces Projektligji për ndryshimin dhe plotësimin e Ligjit për sigurim pensional dhe invalidor, Ligj me të cilin parashikohet rritja e pensionit të të gjithë pensionistëve në vend për dy mijë denarë e gjysmë, duke filluar nga pensioni i shtatorit dhe dy mijë denarë e gjysmë shtesë dhe me pensionin e marsit do të thotë rritje pesëmijë denarë, që opozita të pengojë dhe të kërkojë ndërprerje, pra pas një ore pauzë për të përcaktuar rendin e ditës, është gjithçka tjetër përveç se qëndrim serioz.” ka thënë Micevski.

[Burimi: VMRO-DPMNE – Micevski/Kuvendi/deklaratë – datë: 11.09.2024]

Arsyetim: Deputeti Micevski, një lloj doajni në Kuvend si deputet, ndoshta në thelb ka të drejtë kur flet për sjelljen e deputetëve dhe grupeve parlamentare por pa një ide pak utopike për funksionimin e parlamentarizmit maqedonas .

Por duke qenë se flet për një ligj vërtet shumë të rëndësishëm jo vetëm për pensionistët, por edhe për pensionistët e ardhshëm dhe për të gjithë shoqërinë, ndërsa “nuk shihen në pasqyrë”, pra pa i interesuar se si kanë vepruar deputetët e VMRO-DPMNE-së në të kaluarën, një pjesë e pretendimit në fjalimin e Micevskit mund të konsiderohet jokonsistente.

Pa hyrë në detaje rreth sjelljes së LSDM-së opozitare, për shkak se kishte edhe një mori propozim-pikash të rëndësishme për përcaktimin e rendit të ditës së seancës së përmendur, vlen të kujtojmë se bëhet fjalë për ndryshime shumë të rëndësishme ligjore, me të cilat Fondi pensional ose do të përballet me një sfidë për stabilitetin e saj financiar, ose përndryshe pensionistët do të fitojnë pak dhe do të humbasin më shumë. Në fakt, për këtë po flasin debatet e javëve të fundit, të cilat mund të gjenden në analizat e mediave, të cilat janë bërë edhe më parë, pasi VMRO-DPMNE-ja angazhohej për rritje lineare të pensioneve kur të formoj qeverinë.

Aspekti i dytë në vlerësimin e konsistencës në sjelljen e politikave të partive kryesore, në rastin e VMRO-DPMNE-së në pushtet, është vlerësimi i sjelljes së tyre kur ishin në pushtet dhe kur ishin në opozitë. Këtu mund të gjenden shembuj të panumërt nga të cilët shihet se respektimi i procedurave parlamentare, përkatësisht pengimi në Kuvend nuk është diçka e panjohur për VMRO-DPMNE-në, edhe pse kjo vlen në përgjithësi për të gjitha partitë parlamentare.

Kështu ishte edhe një dekadë e gjysmë më parë (2006), kur, për shembull, deputetët e VMRO-Popullore u larguan nga plenumi parlamentar gjatë votimit për ndryshimet në Kodin Zgjedhor, ose në vitin 2012 dhe 2013 kur, për shkak të ” Të Hënës së Zezë”, grupi parlamentar i LSDM-së për muaj të tërë nuk mori pjesë në asnjë aktivitet në Kuvend, apo sërish në prill të 2017-ës. kur pas një debati 8 ditor për përcaktimin e anëtarëve të komisionit parlamentar, disa nga deputetët e LSDM-së u larguan nga debati etj.

Por duket se shembujt më të shumtë janë vitet e fundit kur deputetët e VMRO-DPMNE-së, tërësisht apo pjesërisht, i braktisën seancat apo plenumet parlamentare apo seancat dëgjimore të komisioneve kur nuk i caktuan apo i braktisën seancat.

Për shembull, për çështjen shumë të rëndësishme të shpalljes së referendumit për ndryshimin e emrit në vitin 2018, deputetët e opozitës VMRO-DPMNE, edhe pse parashtruan amendamente të shumta, u larguan nga salla dhe as që morën pjesë në diskutim, edhe pse ishte një nga çështjet më të rëndësishme në jetën politike maqedonase. Më pas, për rrjedhojë, para referendumit dhe në ditën e referendumit, partia edhe pse u deklarua plotësisht kundër, VMRO-DPMNE bëri një “bojkot të heshtur”, me të cilin humbi mundësinë që të mos e ndërronin emrin nëse dominonte. Një pjesë e qytetarëve u deklaruan kundër, në vend të bojkotit.

E njëjta gjë ndodhi edhe me miratimin e konkluzioneve pas të ashtuquajturit Propozimi francez në vitin 2022, kur deputetët e VMRO-DPMNE-së u larguan nga salla para votimit. Shembuj të tillë në 6 vitet e gjysmë ka pasur shumë, që nga mospranimi për të votuar apo marrë pjesë në ndryshime ligjore që kanë të bëjnë me krizën e Covid-it apo krizën ekonomike, e deri te dilema në vitin 2020 për të votuar “Severna” për URM-në. Ligji, dhe për të qenë kundër në Ligjin e Mbrojtjes.

Një nga shembujt më të rëndësishëm ishte viti i kaluar, në vitin 2023, kur në një seancë të rëndësishme për miratimin e 8 ndryshimeve ligjore lidhur me ndërtimin e Korridorit 8, i gjithë grupi parlamentar u largua nga diskutimi. Dhe nëse pranohet argumenti i tyre se janë kryer sipas procedurës së shprehur, si atëherë pas asaj procedure ekspres qëndruan dhe votuan për ndryshimet skandaloze të KP-së apo si tani ata vetë propozojnë ligje me procedurë të shkurtuar,siç është ligji për huamarrjen e 500 milionë eurovee.

Këtu mund të renditen edhe seancat e pacaktuara të komisioneve parlamentare për shkak të mospjesëmarrjes së deputetëve të VMRO-DPMNE-së apo partnerëve të tyre të koalicionit në opozitë. Ose, përsëri, shembulli kur deputeti i opozitës Antonijo Milloshoski nuk caktoi seanca për ratifikimin e marrëveshjeve shumëpalëshe apo për dërgimin e ambasadorëve të propozuar nga LSDM-ja si qeveri apo Stevo Pendarovski për kryetar të Komisionit parlamentar për politikë të jashtme.

Kështu që, nëse i shikojmë këto fakte të përmendura dhe të tjera të papërmendura, mund të vlerësohet se deklarata e deputetit Micevski për sjelljen e papërgjegjshme apo joserioze të deputetëve të LSDM-së, para seancës parlamentare në të cilën propozimi i qeverisë për rritje lineare të pensioneve duhet të të votohet në shumën totale prej disa dhjetëra milionë euro në vit – është jokonsekuent.